• سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٦٣
تشکری هاشمی مطرح کرد:4-194

عذرخواهی از شهروندان بابت ترافیک عصر دوشنبه بارانی تهران/ توسعه معابر راهکار کاهش مشکلات ترافیکی نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بابت ترافیک شب گذشته از شهروندان عذرخواهی می‌کنم و باید بدانیم راهکار حل مشکلات ترافیکی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم کاهش معابر تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ترافیکی تهران گفت: همشهریان عزیز ما دیشب یکی از بدترین ترافیک های عصرگاهی‌ تهران را در ترافیک تجربه کردند. 
وی ادامه داد: هرچند تراکم ترافیک تبدیل به یک عادت شده و می‌دانیم که در نیمه دوم سال و در شب‌های بارانی و برفی، سرعت متوسط در تهران کاهش می‌یابد اما این مشکل  از مرز بحران گذشته است. 
وی گفت: شب گذشته طول سفر نسبت به روزهای عادی، ۳ تا ۵ برابر افزایش یافت البته زحمات زیادی برای کاهش مشکلات شب گذشته انجام شد و باید از پرسنل خدمات شهری و مأموران نیروی انتظامی که برای حل مشکلات تلاش کردند تقدیر کنم. 
تشکری هاشمی ضمن عذرخواهی از مردم تهران گفت: کسی جز شهرداری، شورای شهر و مسئولان مدیریت شهری  پاسخگوی این مشکل نیست. ما باید بدانیم اقدامات ما چه اندازه مؤثر بوده است و چرا مردم در ترافیک دچار می‌شوند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل ترافیک گفت: حجم بالای خودروهای شخصی و خودروهای تک سرنشین، کاهش سرعت خودرو در زمان بارندگی و آبگرفتگی معابر، خرابی برخی از تجهیزات ترافیکی از جمله چراغ‌های تقاطع‌ها، نبود حمل و نقل عمومی در ساعاتی که مردم به آن احتیاج بسیار دارند و ناکارآمد شدن شبکه اتوبوس‌های تندرو به دلیل کاهش ناوگان و حذف برخی جداکنندگان فیزیکی مسیر از جمله مشکلاتی بودند که دیشب به صورت واضح در شهر دیده شدند. 
وی با اشاره به راهکار حل ترافیک اظهار کرد: در حال بررسی طرح جامع حمل و نقل هستیم و سیاست کاهش استفاده از خودروهای شخصی را دنبال می‌کنیم؛ نمی‌توان با ساخت بزرگراه‌ها و معابر جدید ترافیک را کنترل کنیم اکنون به جز یک بزرگراه اصلی  کمربندی شرق تهران و تکمیل پروژه های نیمه تمام نباید دیگر به سمت پروژه‌های خودرو محور برویم. 
تشکری هاشمی  با اشاره به بودجه حمل و نقل گفت: امسال در بودجه تصمیمات شجاعانه گرفته شد و اعتبار بیش از تصور مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافت و ان شاءالله بتوانیم در سال‌های پیش رو نیز همین اقدام را انجام دهیم تا این خلاء موجود که مردم مجبور می‌شوند با خودروی شخصی به خیابان‌ها بیایند را کنترل کنیم. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:  در طرح جامع حمل و نقل تهران به دنبال این هستیم تا با توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای سفر ترافیک را مدیریت کنیم ضمن تشکر از دولت بابت حمایت‌هایی که انجام داده است؛ باید بگویم شهرداری به تنهایی نمی‌تواند منابع لازم را تأمین کند و امیدواریم با پشتیبانی دولت و سرعت بخشیدن شهرداری به کارها  و برنامه های مصوب شاهد کاهش آلام مردم باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: